Drugs or me.

Sitter i köket på pappas bärbara, och mamma sitter mitt emot mig och gör sillsallad . Julen är snart här och knackar på dörren. Det är precis en timma och tjugo minuter kvar tills klockan är 00.00. 
Sista julklappen som jag desperat har försökt fixa ikväll, gick inte som planerat. Skulle egentligen skriva ut några bilder till mina syskon, på deras barn ( jag hoppas på att dom inte läser min blogg ) och ge dom det i julklapp. Men skrivaren ville inte som jag ville och det slutade med att jag förde över bilderna på mitt USB-minne och bestämde mig för att fara till syster och använda hennes fotoskrivare. Jag har ingen aning hur det kommer gå att dölja bilderna som jag ska ge till henne, men jag får hoppas att hon inte sitter och tittar på varenda sak jag gör.  

Måste egentligen ta tag i julstädningen i mitt rum, men det får bero ett tag till. Ska skriva klart här först. 
Det var ju så att jag skulle ha gjort bort städningen igår, men så dålig som jag är på att ta tag i saker så blev det naturligtvis inte. Kommer antagligen inte bli idag heller, så det kommer säkert sluta med att jag spikar för dörren imorgon. (Så drastisk kanske jag inte behöver vara, men för läsningens skull så skriver jag så.)  

Sillsalladen är nu klar, och jag funderar på att ta lite. Men då bryter jag mitt löfte, - nämligen att inte äta  julmat föränn julmiddagen serveras. (Eller så tar jag lite när klockan blir tolv, men jag hoppas jag har lite mer självdiciplin än så.)

Jag längtar efter imorgon. Men egentligen tycker jag att det är lite överskattat, - det här med jul. Man går i en månad och ser på julpyntet som fyller affärerna, stressar sista veckan innan jul för att införskaffa dom sista julklapparna och därmed slösar massa pengar för att allt sen ska vara över på en dag.
Självklart är sjävla julaftonen väldigt rolig, det är stämmningsfullt och man får träffa släkten och umgås med dom som man inte alltid spenderar så mycket tid med. Det är god mat, och roligt att äntligen få öppna sina julklappar i hopp om att ens önskningar gått i uppfyllelse, och om dom inte gjort det blir man besviken. Dock brukar detta gå över efter ett tag, eftersom man fått mycket annat man gillat. Kort sagt, så är själva julen överskattad, inte julafton.

Kommentarer
Postat av: Frida

Varför bestämde du dig för att inte äta ngn julmat före jul? :O Grejen med jul är lixom att äta, eller nej det är inte sant, men nästan ^^,
Julafton är överskattat, men somsagt inte julen. :)
God jul!

2007-12-24 @ 00:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0