Jag har väntat på ett regn.

vi gick långt här du och jag
kanske så långt vi kunde gå
kanske fanns ingen ärlig chans för oss
men jag ser det inte så


Lars Winnerbäck <3

Nu är det snart julafton. 
                                                                         75 timmar och 10 minuter kvar.


Men jag har ingen som helst julstämmning. Över huvud taget. Kanske hjälper det när jag klär granen på lördag, och när jag slår in dom sista julklapparna medans jag dricker glögg, äter från mammas saffranslängd och lyssnar på julmusik. Jag tvivlar på det.
Att det heller inte ligger redigt med snö på backen såhär före jul gör inte att det är lättare att hitta sin julstämmning. Men jag får bida min tid till dess att den känslan infinner sig. 

(Frida - jag vet att jag säger att jag inte gillar snön, och att jag gärna ser den tina bort.
Men samtidigt är det inte jul utan snö.)


Imorgon är den sista skoldagen för terminen, och framför allt året. Lovet är välbehövt.

                                                                                                                     Vila är vad jag behöver.

Den vilan jag känner att jag behöver är inte bara den vilan som innebär att få sova ut och ligga och dröna i sängen, - utan också mental vila.

Kommentarer
Postat av: frida

Jag har inte heller ngn julkänsla, det känns som om det är typ 2 veckor kvar eller ngt.
Det är ju det jag har sagt hela tiden! Det är inte jul utan snö!!
lovet är SJUKT välbehövt! :)

2007-12-20 @ 21:01:33
URL: http://heyfrida.blogg.se
Postat av: Marcus

Tråkigt med lite julkänsla :( om det känns bättre så är jag i samma sits ;o

2007-12-21 @ 01:41:27
URL: http://swedishpasta.bilddagboken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0