Love will come trough.

Alla dessa svackor med ångest och nedstämdhet.


Fortsättning.

Jag har en fundering. Hur långt är ett tag, och hur länge är strax? Ett tag är längre än strax, det är jag säker på. Men hur mycket längre? Det finns ju ingen speciell utsatt tid för varken ett tag eller strax.
    Jag Elin, och Frida satt och diskuterade detta på Roasters idag. Frida påstår att två straxar är 9 minuter, och då blir en strax 4½ minuter. Elin säger att ett tag är 48 minuter, och att en strax är hälften av 48, och sen 38 procent av det vilkert blir undefär 0,013333... minuter (dock var hennes påstående om en strax aningens oseriöst) och det låter absurd. Då är ju 4½ minuter en bättre tid för en strax.
    Dock så tycker jag att en strax, är omkring 5 minuter och att ett tag är omkring en halvtimma. Fast det kan vara väldigt olika från gång till gång. Vad tycker du?


En annan sak, som jag inte riktigt förstår mig på är varför man inte kan vara ärlig när någon frågar "Hur är det?" eller "Har du sovit gott?" osv. Alltid ska vi ljuga och säga att det är bra, och att man sovit gott. Fast det i själva fallet kanske inte är så.
    Jag har gjort det idag, och när jag tänker på det, ju mer idotiskt låter det att man inte kan vara ärlig i en sån sak. Jag fick frågan "Är du trött?" eftersom jag var väldigt frånvarande och så. Då svarade jag ja, fast än det inte var så. Jag skulle egentligen ha sagt att jag var deprimerad och att det var anledningen till min frånvaro.

Kommentarer
Postat av: Frida

En strax är 4½ min medans ett tag är föränderligt,alltså det kan vara hur länge och hur kort som helst:)
Jag är ärlig när ngn frågar hur jag har sovit. Men inte alltid när ngn frågar om hur jag mår, för oftast är det så att man inte vill prata om varför man inte mår bra, även fast man borde behöva det, men man vill inte tynga ner den som frågar med sina bekymmer. även fast personen som frågar inte har något alls emot att lyssna på kompisens problem.
Det är bättre om man säger som det är på en gång så att det inte blir några missförstånd eller att kompisarna retas med en på skoj också blir det bara ännu värre. För kompisarna blir ledsna när en själv är ledsen.

2007-12-18 @ 18:17:10
Postat av: Sandra

En vän sa en gång "det som inte går att berätta för andra p.g.a dom inte förstår, det är bara till för dig."
(massa hjärtan blogg.se fortf inte vill ha)

Postat av: Sanoj

Jag tycker nog att stax är ungefär 5-10 min och om ett tag är 40min-1h :) jag tänker samma som frida när de gäller om att vara ärlig om nån frågar om man mår bra, och de beror också på vad som har hänt en osv. hade :)

2007-12-19 @ 21:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0