She keeps hoping.

Klockan är nu tjugo minuter över sju på morgonen. Bussen går på sju minuter, men den ska jag inte ta.
Jag har sovmorgon, och bussen jag egentligen ska ta går om en timma och fem minuter. Imorse steg jag upp klockan fem, - jag ville ta en lång varm dusch, göra mig i ordning och sen äta frukost i lugn och ro utan att behöva slänga i sig mackan fem minuter före jag måste börja gå till bussen. 

                                                      Nu har jag en timme över eftersom jag glömde att jag har sovmorgon.

Gårdagen spenderades hemma, jag hade ont i huvudet och orkade inte fara till skolan. Jag vaknade klockan två, och hade då sovit i tretton timmar. Det kändes skönt att veta att jag sovit så länge, men jag var fortfarande trött. Jag tror jag sov för mycket. Resten av dagen slappnade jag bara av, och inte blev jag mer pigg för det. Men det var skönt ändå.

Dagen före gårdagen, alltså måndag, - spenderade jag på skolan, ett litet tag på Roasters och sen hos Frida. Vi hade Piratesmarathon. Vi såg alla tre filmerna, åt oss tjocka på popcorn och skrattade åt dessa roliga filmer. Det  var en bra dag, och jag gör gärna om det, fast med andra filmer än Pirates. Kanske Harry Potter. Vi pratade om det, men kom fram till att vi i så fall borde ha en Harry Potter - helg.  
  När jag och Frida skulle hoppa av bussen, hade jag totalt glömt bort att jag skulle följa henne hem. När hon plingade för att gå av på hennes bullhållsplats och började gå mot dörren så ställde jag mig upp för att ta Fridas plats bredvid Sandra och sa;

Isabella: Hejdå Frida!
Frida: "Ska inte du följa mig hem?"
Isabella: "Ja, just det! haha"

Det är nu 47 minuter kvar tills bussen går, och den tiden ska jag spendera genom att läsa ut boken jag håller på med nu. "Kennedys hjärna" av Henning Mankell.


Fortsättning.

Har nu läst ut boken, och ska fara till skolan om drygt en kvart.
Boken var helt okej. Den var bra, och välskriven. Men det är något som fattas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0