Magnificat

Trettionio dagar.  

När dom dagarna är förbi, och jag står på busstationen och väntar på bussen som går till Taizé (Frankrike) ,- då är jag lycklig. Efter drygt två dygn. sittandes i en buss kommer vi vara framme. 

                                                                 Tillbaka till friden, gemenskapen, glädjen och den rogivande
                                                               känslan som Taizé bringar och som genomsyrar hela kroppen.


Idag är det tisdag, som jag antar att alla vet. Min tisdag har inte varit speciellt händelserik alls. Jag valde att stanna hemma från skolan idag. Anledningen till det är/var mitt magont som konstant är närvarande, och fram tills nån timme sen vägrade låta min kropp kännas normal igen. Dock kommer min dag bli mer händelserik än att läsa, fota, redigera och sitta vid datorn. Min Marcus ska nämligen komma hit när han slutar, och det är ju alltid trevligt!

Snart är det lov igen, påsklov för att vara närmare precis. En skoldag till, och sen är vi fria från allt som har med skola att göra, i en och en halv vecka,- vilket inte är helt fel!

Ett minus är dock att Marcus ska fara till London över hela lovet. Men som Linda-marie sa, jag får ge tillbaka när jag ska till Taizé. Då får han känna hur det känns ;) haha

image19

Kommentarer
Postat av: Frida

Är det bara 39 dagar kvar ?:O woho!
Påskolov is the shiet, det ska bli så grymt härligt och roligt.

2008-03-19 @ 16:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0